آموزش کسب درآمد از طریق اینستاگرام

آموزش صفر تا صد کسب در آمد از طریق اینستاگرام بدون سرمایه

در حال حاضر در عصر اینترنت زندگی می کنیم و بسیاری از کسب  و کارها رو به اینترنتی شدن گذاشته اند. برای این کار بسترهای مختلفی وجود دارد، از سایت های خرید و فروش گرفته تا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام می توانند برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی مورد استفاده قرار بگیرند. اما با محبوب شدن اینستاگرام در حال حاضر عده ی زیادی از افراد به فکر کسب درآمد از اینستاگرام افتاده اند. جالب است بدانید این کسب درآمد تنها محدود به خرید و فروش محصولات و یا ارائه ی خدمات نمی شود و راهکارهای دیگری هم برای کسب درآمد از اینستاگرام موجود هستند. اگر شما هم در فکر راه اندازی یک کسب و کار برای خود و کسب درآمد هستید پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع بیشتر بدانید.

آیا همه می توانند برای کسب درآمد از اینستاگرام اقدام کنند؟

یکی از خوبی های کسب و کارهای اینترنتی و علی الخصوص کسب درآمد از اینستاگرام را می توان همین موضوع به شمار آورد که این کارها هیچ کدام سن و سال نمی شناسند و رنج سنی خاصی را در بر نمی گیرند. حتی شما می توانید افرادی با سن کم را هم در این فضا ببینید که مشغول به کسب درآمد از آن هستند و این کسب درآمد از اینستاگرام می تواند در هر زمینه ای باشد از طنز گرفته تا آموزش و آشپزی و مدلینگ، همه و همه می توانند برای کسب درآمد مورد استفاده قرار بگیرند. در این فضا نوآوری حرف اول را می زند و ما شاهد پدیده هایی هستیم که به یکباره در آن ظهور کرده و می توانند درآمدهای نجومی کسب کنند.

مثلا یک کودک 4،5 ساله می تواند چنان درآمدی از این فضا به دست آورد که حتی پدر و مادر وی هم نمی توانند. پس همانطور که می بینید راه کسب درآمد از اینستاگرام برای همه باز بوده و هر شخصی با هر سنی می تواند در این فضا مشغول به کار شده و به کسب درآمد بپردازد. حتی گاها برای این درآمدزایی در این فضا به سرمایه ی زیادی نیاز نیست و تنها نبوغ و خلاقیت برای داشتن یک کار با درآمد فوق العاده کافی است.

کسب درآمد از اینستاگرام از چه راه های امکان پذیر است؟

حال که متوجه شدیم که هر فردی از بچه گرفته تا بزرگ می تواند برای کسب درآمد از اینستاگرام اقدام کند این پرسش مطرح می شود که از چه راه هایی می توانیم این کار را انجام دهیم؟ تا صحبت از راه اندازی یک کسب و کار در فضای اینستاگرام می شود افراد به فکر راه اندازی یک پیج اینستاگرامی و سپس افزایش تعداد دنبال کننده های آن از طریق سئو پیج اینستاگرام می افتند تا در نهایت ان پیج را اصطلاحا بالا آورده و به این شکل به کسب درآمد از این فضا بپردازند. اما به غیر از این کار پیش پا افتاده که همه به فکر آن هستند راه های دیگری هم وجود دارد که به وسیله ی آن میتوان کسب درآمد کرد. برخی از این روش ها به شرح زیر هستند:

  1. اقدام به فروش کالاهای مختلف و یا ارائه ی خدمات پرطرفدار به صورت مستقیم
  2. اقدام برای فروش کالاها و یا ارائه ی خدمات در اینستاگرام به شکل غیر مستقیم
  3. به وجود آوردن برند اختصاصی خود یا همان پرسونال برندینگ
  4. گرفتن اشتراک از سایر سایت ها
  5. فروش خدمات مربوط به خود اینستاگرام مانند فروش لایک، کامنت، فالوور و …
  6. درآمدزایی کردن از استوری ها و لایک های صفحه ی اینستاگرام خود

در ادامه به بررسی هر یک از این روش های کسب درآمد از اینستاگرام خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

اقدام به فروش کالاهای مختلف و یا ارائه ی خدمات پرطرفدار به صورت مستقیم

نخستین کاری که می توانید در این فضا انجام دهید چیزی نیست به غیر از ارائه ی خدمات و یا کالاهایی برای فروش در هر زمینه ای که فکرش را کنید. اینستاگرام یک پلتفرم گسترده است که از هر قشری و با هر علاقمندی ای در آن حاضر هستند. پس شما می توانید هر کالایی را که فکرش را بکنید در این فضا به فروش برسانید و یا هر خدماتی را می توانید ارائه دهید برای عموم در معرض نمایش بگذارید. فرقی نمی کند فروش لوازم تحریر باشد یا لوازم قنادی و یا حتی فروش لوازم خانگی و … بهرحال مشتری برای آن وجود خواهد داشت. کالاهایی که در این شیوه از ره اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام می توانند به فروش برسند می توانند هم فیزیکی و هم دیجیتالی باشند. مثلا شما می توانید یک کسب و کار برای فروش شماره های تلفن همراه رند راه اندازی کنید یا بلیط های سفرهای مختلف را با تخفیف به مشتریان ارائه کنید و یا به فروش دست سازه های خود بپردازید مانند تابلوهای نقاشی، لباس های طراحی شده و بسیاری ایده های دیگر.

البته که این پیدا کردن و در اختیار داشتن مشتری و خرید کردن آنها از شما کاملا بستگی به صفحه تان داشته و هر صفحه ای در این فضا نمی تواند موفق باشد. برای این کار هم اصولی وجود دارد که شما می بایست از آنها پیروی کنید تا در نهایت موفق شوید.

 اقدام برای فروش کالاها و یا ارائه ی خدمات در اینستاگرام به شکل غیر مستقیم

این روش همانطور که از نام آن هم مشخص است به صورت غیر مستقیم انجام می شود. یعنی شما به شخصه کالای مخصوصی برای فروش یا خدمات منحصر بفردی برای ارائه ندارید. بلکه با عنایت به تعداد دنبال کننده های زیادی که در  اختیار دارید و صفحه ی پر بازدیدی که برای خود به وجود آورده اید می توانید محصولات سایرین را برای فروش معرفی کنید و از این طریق به کسب درآمد از اینستاگرام مشغول شوید. این کار به نوعی همان گرفتن تبلیغات از سایر صفحه ها و کسب و کارها است. حتی مثلا خواننده ای که در ویدیو کلیپ خود به یک محصول اشاره می کند یا آن را مورد استفاده قرار می دهد هم به نوعی از کسب درآمد از اینستاگرام از روش غیرمستقیم فروش بهره می برد. به طور کلی این شیوه را می توان یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد که شاید بتوان گفت همه ی صفحه های اینستاگرامی از آن استفاده می کنند. فرقی نمی کند یک صفحه ی کوچک با تعداد مخاطب بالا داشته باشید یا یک صفحه ی بزرگ، بهرحال فروش غیرمستقیم همواره یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام بوده است.

به وجود آوردن برند اختصاصی خود یا همان پرسونال برندینگ

یکی از بهترین استفاده هایی که از اینستاگرام می توانید داشته باشید و برای کسب درآمد از اینستاگرام از آن استفاده کنید چیزی نیست به غیر از به وجود آوردن برند اختصاصی خود و ارائه ی عمومی آن. خیلی از کسب و کارهایی که در این فضا مشغول به انجام فعالیت هستند تلاش می کنند که در ابتدا افراد زیادی را با کسب و کار خود همراه ساخته و آن را به آنها معرفی کنند و سپس در ادامه برای انجام پروسه های دیجیتال مارکتینگ در این زمینه برای محصول و یا خدمات برند خود اقدام کنند. برای مثال در ابتدای کار خود سمینارها، وبینارها و یا ورکشاپ هایی برگزار می کنند تا بتوانند برند خود را میان افراد جا بیندازند و آن را به عموم معرفی کنند. معمولا هدف از این کسب و کارها کشاندن مخاطب ها و دنبال کننده ها از اینستاگرام به بستر اصلی ارائه ی خدمات یعنی سایت مربوط به آن کسب و کار است و سپس به فکر نگه داشتن مشتری خود و تبدیل آنها به یک مشتری وفادار می افتند و در راستای آن اقداماتی انجام می دهند. پس پرسونال برندینگ هم یکی از راهکارهایی است که می توانید به کمک آن کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشید و خوب است بدانید این روش یکی از روش های پرطرفدار و بسیار محبوب برای داشتن درآمد از اینستاگرام است.

 گرفتن اشتراک از سایر سایت ها

ممکن است شما هم در صفحه های پربازدید و بزرگی که آنها را دنبال می کنید تبلیغ یک سایت به خصوص یا یک محصول معین را زیاد دیده باشید. گاها این تبلیغات سر از هر صفه ی کوچک و بزرگی در می آورند و افراد آنها را دیده و ترغیب به استفاده از آنها می شوند. معمولا در این روش به ازای هر کاربری که به عضویت این سایت مخصوص که برای آن تبلیغات انجام شده در بیاید صفحه ی ارائه دهنده ی تبلیغات مبلغی را دریافت خواهد کرد. پس این روش را هم می توان یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام به شمار آورد که در حوزه ی تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرد و باز هم به لطف داشتن تعداد دنبال کننده ی بالا می تواند انجام شود.

فروش خدمات مربوط به خود اینستاگرام مانند فروش لایک، کامنت، فالوور و …

همیشه وقتی یک موضوع ترند می شود باید به فکر استفاده از همان ترند برای درآمدزایی افتاد. یعنی به نحوی خدماتی در همان زمینه ارائه دهیم که کسب و کارهایی که در آن حضور دارند به آنها نیاز دارند. اجازه دهید این موضوع را با مسئله ی مورد بحثمان یعنی کسب درآمد از اینستاگرام توضیح دهیم. امروزه اینستاگرام به یک بستر مناسب برای ارائه ی خدمات و یا فروش محصولات بدل شده است. حال به جای این که شما هم وارد این وادی شوید می توانید کار دیگری کنید. یعنی به کسب و کارهایی که در این فضا قرار دارند کمک کنید تا کار خود را شروع کنند و یا آن را توسعه داده و درآمد هایشان را افزایش دهند. خیلی راحت و با ارائه ی خدمات در زمینه ی اینستاگرام به این کسب و کارها. مثلا همه ی کسب و کارهای اینستاگرامی در ابتدای فعالیتشان به خرید فالوور نیاز پیدا می کنند تا بتوانند صفحه شان را بالا بیاورند. شما می توانید فراهم آورنده ی این خدمات باشید. به تبع خرید فالوور صفحه ی مورد نظر می تواند به خرید لایک، کامنت، ویو و … هم نیاز پیدا کند که اگر شما بتوانید همه ی  اینها را به مشتری های خود ارائه دهید دیگر بار خود را بسته اید و به بهترین نحو ممکن برای کسب درآمد از اینستاگرام اقدام کرده اید. علاوه بر این از کپشن اینستاگرام آموزش هم غافل نشوید: ارائه ی پکیج هایی برای بالا بردن فروش، پکیج کسب درآمد از اینستاگرام ، ارائه ی راهکارهایی برای راه اندازی کسب و کار، راه های معروف شدن در اینستاگرام و بسیاری از موارد این چنینی می توانند فوق العاده بوده و درآمدهای بالایی را برای شما داشته باشند.

 درآمدزایی کردن از استوری ها و لایک های صفحه ی اینستاگرام خود

شما می توانید از همه ی پتانسیل های آشکار و نهان این فضا برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کنید و موفق شوید. یکی از این پتانسیل ها یا بهتر بگوییم ابزارهایی که در اختیار دارید استوری ها هستند. اگر شما یک صفحه ی پربازدید دارید می توانید به کمک تبلیغات استوری و خصوصا گذاشتن لینک تبلیغات مورد نظر در استوری درآمدهای بالایی را کسب کنید.

چطور می توانیم به کسب درآمد از اینستاگرام مشغول شویم؟

حالا که روش های کسب درآمد از اینستاگرام را دانستیم نوبت به آن می رسد که ببینیم چطور می توانیم این کار را عملی کنیم و واقعا درامد کسب کنیم. مهمترین چیزی که در اینستاگرام وجود دارد دنبال کننده ها هستند. یعنی مادامی که شما هیچ مخاطب با همان دنبال کننده ای نداشته باشید نمی توانید در این فضا حتی کار کنید چه برسد به اینکه کسب درآمد داشته و موفق شوید. چرا که عملا مخاطبی برای عرضه ی خدمات خود ندارید. مثلا وقتی صفحه ی فروش شما مخاطب نداشته باشد هرچقدر هم که حرفه ای محصولات خود را پرزنت کنید هیچ فایده ای ندارد چرا که کسی نیست تا آنها را ببینید. چس گام اول برای کسب درآمد از اینستاگرام پیدا کردن مخاطب و در اختیار داشتن دنبال کننده است. و صد البته که مهم است که این دنبال کننده ها و مخاطب هایی که برای صفحه ی خودتان پیدا می کنید همگی هدفمند باشند. یعنی به کسب و کار شما، خدمات و یا محصولاتتان نیاز داشته باشند و به عنوان یک مشتری بالقوه در صفحه تان حضور داشته باشند که هر لحظه می توانند به مشتری های حقیقی و بالفعل تبدیل شوند. پس برای کسب درآمد از اینستاگرام لازم است تا اول برای خود مخاطب پیدا کنید و سپس آنها را افزایش دهید. برخی از این راهکارها برای این کار عبارت هستند از:

  • سعی کنید از امکانات خود اینستاگرام استفاده کنید.
  • برای تولید محتوا و انتشار پست های خود زمان بیشتری اختصاص دهید.
  • پست هایتان را متنوع کنید.
  • تعامل داشتن با مخاطب یک اصل مهم و کاربردی
  • استفاده از هشتگ ها: یک استراتژی مفید
  • تعامل با اینفلوئنسرها

سعی کنید از امکانات خود اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام همواره در راستای جذب مخاطب و رضایت مخاطب خود دست به ارائه  ابزارها و امکاناتی زده که می توانند بسیار مفید باشند. به وسیله ی این امکانات افراد می توانند ایده های کسب درآمد از اینستاگرام خود را عملی کنند و از طریق اینستاگرام مارکتینگ مخاطبین زیادی برای خود به دست آورند. یکی ازا ین قابلیت ها استوری اینستاگرام است. شما به وسیله ی تولید استوری های جذاب و در عین حال مفید می توانید تعداد دنبال کننده های خود را افزایش داده و در نتیجه درآمدها را هم افزایش دهید. خصوصا به کمک قابلیت تگ کردن پروفایل و نیز هدایت مستقیم دنبال کننده به پستی که در نظر دارید می توانید به شدت به کسب و کار خود کمک کنید. لایو هم می توانند به شدت کمک کننده بوده و در افزایش مخاطب تاثیرگذار باشد. البته در صورتی که یک لایو پرمحتوا و مفید داشته باشید که بتواند توجه مخاطبتان را جلب کند.

برای تولید محتوا و انتشار پست های خود زمان بیشتری اختصاص دهید.

پست هایی که تولید و منتشر می کنید مهمترین چیزی است که مخاطب شما مشاهده می کند. هنگامی که یک فرد از بیرون وارد پیج شما می شود و آن را می بیند نخستین چیزی که نظرش را جلب می کند چیدمان صفحه تان و نحوه ی نمایش پروفایلتان ست. پس در گام نخست سعی کنید زیبایی ظاهری را برای این صفحه ی اول با یک چیدمان منظم، اصولی و در عین حال جذاب فراهم آورید. سپس به محتوای پست هایتان بپردازید و سعی کنید حتما محتوایی یونیک و منحصر بفرد داشته باشید و آنها را در قالب کپشن هایی تاثیرگذار و جذاب ارائه دهید. با توجه به اینکه اینستاگرام یک پلتفرم عکس وفیلم محور است استفاده از عکس ها و ویدیوهای خاص و باکیفیت قطعا می توانند در کسب درآمد از اینستاگرام تاثیرگذار باشند و سبب موفقیت شما شوند.

پست هایتان را متنوع کنید

بهتر است پست هایتان را منحصر به عکس و یا منحصر به فیلم نکنید. بلکه همیشه تنوع به خرج دهید و سعی کنید همیشه یک مدل نباشید. حتی علاوه بر گذاشتن پست از استوری، لایو، آی جی تی وی، ریلز و … غافل نشوید. برای ادیت و یا تدوین ویدیوهایتان می توانید از نرم افزارهای موبایلی خوبی که در این زمینه وجود دارند مانند Inshot و یا Vivavideo کمک بگیرید و ویدیوهایی جذاب و خلاقانه درست کرده و به نمایش بگذارید تا در نهایت بتوانید مخاطب بیشتری جذب کنید. حتی سعی کنید همگام با روز پیش بروید. اگر امروز در تقویم به عنوان روز خاصی معرفی شده است شما هم به آن بپردازید. حتی می تواند برنامه های فروش خاصی برای این مناسبت های خاص در نظر بگیرید.

تعامل داشتن با مخاطب یک اصل مهم و کاربردی

یکی از راهکارهای بسیار موثر برای این که بتوانید دنبال کننده های بیشتری داشته باشید و تعداد آنها را باز هم افزایش دهید و در نهایت موفق به کسب درآمد از اینستاگرام و حتی افزایش درآمد آن شوید داشتن تعامل با این مخاطب ها است. به این وسیله وقتی شما بتوانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و وی را نه به عنوان مشتری بلکه به عنوان یک دوست به حساب آورید می توانید مخاطب بیشتری کسب کنید. این ارتباط برقرار کردن و داشتن تعامل را می توان شامل پاسخ دادن به کامنت ها، دایرکت ها و … به شمار آورد. همچنین بهتر است تا جای ممکن از پیام های از پیش آماده شده استفاده نکنید چرا که حس خوبی به مخاطب القا نمی کند. علاوه بر این می توانید نظر مشتری را در مورد موارد مختلف جویا شوید و آنها را وادار به تعامل کنید.

استفاده از هشتگ ها: یک استراتژی مفید

یکی از راه های افزایش دنبال کننده ها در اینستاگرام و در نتیجه کسب درآمد از اینستاگرام را می توان بهره گیری از هشتگ ها بیان کرد. به کمک هشتگ ها مخاطبان قادرند به پست های شما راه پیدا کرده و در صورت جذاب بودن آنها صفحه تان را دنبال کنند. لذا به کمک آنها می توانید بیشتر و بهتر دیده شوید. البته این موضوع منوط به استفاده ی درست و اصولی از هشتگ هاست. از هشتگ ها برای پرسنال برندینگ هم استفاده می شود.

 تعامل با اینفلوئنسرها

اگر شما بتوانید از افرادی که در فضای اینستاگرام تاثیرگذار هستند و دنبال کننده های زیادی دارند استفاده کنید و صفحه تان را به افراد معرفی کنید می توانید تا حد زیادی موفق به کسب درآمد از اینستاگرام شده  و تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید. تنها یک اشاره ی کوچک به صفحه ی شما ا سوی یک اینفلوئنسر مطرح می توانند سبب سرازیر شدن سیل دنبال کننده ها به صفحه تان شود. همچنین این روش را می توان یکی از بهترین روش ها برای نجام پرسونال برندینگ به شمار آورد. این شیوه تحت عنوان تلیغا اینفلوئنسری هم شناخته می شود و می تواند کمک شایانی به شناخته شدن برند و یا صفحه ی شما شود و مخاطبان بسیاری را برای شما جذب کند. هرچند نحوه ی کار شما، کیفیت صفحه تان و نیز کیفیت محصولاتی که ارائه می دهی هم فوق العاده مهم هستند.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
مقایسه